marți, 20 martie 2012

Eclere


Zilele trecute am incercat pentru pima data reteta pentru eclare.Am luat-o dintr-o revista de dulciuri.Cum nu stiam daca-mi va reusi,am facut o portie mult mai mica decat cea din revista,si rau am facut ;).

Pentru coji am avut nevoie de:
  • 80 ml lapte
  • 40 ml ulei
  • 80 gr faina
  • 3 oua (eu am pus doar doua ca erau prea mari)
  • sare




am pus la fiert laptele,uleiul si putina sare


Cand a inceput sa fiarba am adaugat faina dintr-o data toata


dupa ce s-a omogenizat am adaugat primul ou


trebuie sa se incorporeze bine primul ou,


apoi se adauga al II-lea


comform retetei mai trebuia sa adaug un ou,insa am considerat ca e suficient de moale compozitia,si m-am rezumat la doua oua pentru ca erau si mai mari.(daca voi aveti oua de marimea S,puneti 3)


gata de dat la cuptor
se tin la copt,pana se rumenesc la temp. de 180 grade


scoase din cuptor



Pentru crema avem nevoie de:
  • 40 gr zahar
  • 40 gr faina
  • 1 ou
  • 300 ml lapte
  • vanilie
Pentru ornat
  • 100 ml frisca lichida
  • se pun intr-o cratita toate ingredientele si se amesteca bine cu ajutorul unui tel sau mixer
    apoi se pune cratita la foc mic sau pe baie de aburi






si se tine pana incepe sa se-ngroase
se amesteca continuu penru a nu se face cocoloase

se lasa la racit,se adauga putina frisca batuta,cat doriti,apoi se poate folosi la umplerea eclerurilor


si umplute
si ornate cu frisca si ciocolata


Raul care vroia sa fure putina meserie de la mami


2 comentarii:

  1. ce scump e Raul...parca-i fetita. si eclerurile...yammy yammy. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. gabi cumnata :)7 mai 2012 la 16:11

    sa incercati cu incredere sunt foarte bune,va spun pentru ca am gustat din ele...

    RăspundețiȘtergere