joi, 1 martie 2012

Tort "Martisor"

Ieri am facut un tort pe care cum as fi putut sa-l numesc altfel decat "Martisor".

Pentru BLAT avem nevoie de:
  • 3 oua
  • 3 linguri de apa
  • 50 de gr amidon
  • 50 de gr nuca prajita si macinata
  • 75 de gr de faina
  • 1 lingurita praf de copt
Am separat ouale.Albuurile impreuna cu apa se bat spuma,apoi se adauga zaharul,galbenusurile,faina,praful de copt,amidonul si nuca macinata.Am dat la cuptor 30-35 de minute.

Am facut doua creme...vroiam sa fie ceva mai special.

Pentru prima crema avem nevoie de:
  • 150 de gr de ciocolata (de care doriti:cu lapte sau amara)-topita pe B.M
  • 3 galbenusuri
  • 1 albus
  • 6 linguri de lapte
  • 150 de gr zahar
  • 200 ml frisca lichida
  • 10 gr de gelatina
  • vanilie (sau zahar vanilat)
Am topit gelatina in 4-5 linguri de apa calduta.Galbenusurile se pun impreuna cu jumatate din cantitatea de zahar+laptele pe B.M.Se bate bine pana ajunge la consistenta smantanii,apoi se da la rece.Albusul se bate spuma impreuna cu zaharul ramas.Am batut si frisca,apoi se amesteca cu albusul,se pune crema de galbenusuri,ciocolata topita,apoi gelatina (am tinut-o inainte pe B.M)

A II-a crema:
  • 200 ml frisca lichida
  • 1 galbenus
  • 150 gr de zahar
  • 1 plic cappuccino
  • 1 plic zahar vanilat
  • 5 gr gelatina topita pe B.M
Am batut frisca,apoi am adaugat restul ingredientelor,ultima fiind gelatina.

Blatul l-am taiat in doua.Pe prima foaie de blat am pus prima crema,apoi a II-a crema si am acoperit cu a II-a foaie de blat.Apoi l-am imbracat in haine de sarbatoare :)







Si sectiunea....

2 comentarii:

  1. Arata super. Insa care este reteta pentru "imbracamintea roz"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imbracamintea roz este facuta cu pasta de zahar colorata cu colorant Wilton.Reteta pastei o gasesti la sectiunea "Decoratiuni torturi"

      Ștergere